tisdag 1 januari 2008

Äntligen.....

....fick för flera månader sedan nya gardiner till min matsal av min snälla mamma. Hon hade köpt tyget hem till sig, men ångrade sig med färgen och sydde upp hissgardiner till mej i stället. Jag blev så klart överlycklig! Men alltihop blev liggande....som sagt i flera månader.Alltid något som kom i mellan....barnen, julen och tröttheten, men framför allt smutsiga fönster! Men i förrigår tog jag äntligen hjälp... av min mamma, och fick upp dem i min matsal. Det blev så fint! Mamma fick även ett par meter över på tyget som jag sytt och grejat med till stolarna.

Imorgon åker adventsljusstakarna ner bland julsakerna och nya lampskärmar ska inhandlas, sen är jag nöjd!



5 kommentarer:

Handplockat sa...

kikar in igen
vill önska dej ett gott nytt år

ha det bäst

Maria sa...

Vacker tyg, blev jättefint!

Caroline sa...

Vilka fina gardiner, jättefint! Önskar att min mamma sydde hissgardiner till mig. Själv skulle jag få ett nervsammanbrott om jag skulle försöka mig på det. Alldeles för svårt!

/ Caroline

Jes/Vita villa vila sa...

Första gången jag är här - vilken härlig blogg du har! Jättefin! Hit kommer jag gärna igen :)

Må gott & önskar dig samtidigt en underbar helg!

Kram Jes

AGENT 77 sa...

åh vilka himla snygga hissgardiner..snäll mamma!!fin sida du har..mvh E