söndag 4 januari 2009

Tokig?


Jag har dille på massa saker. Fina gamla tallrikar, små söta sockerskålar, såskannor OCH entréer. Inte sådana man gör på fest utan dörrar, grindar. En trapp, grind eller en dörr kan vara helt magisk för mej. Gamla dubbel dörrar. Jag har ETT dörrblad som suttit på vårt hus ute i boden. Vad ska man med ett dörrblad till? Jag kan bara inte slänga det. När paps renoverade vår källar dörr fann han under den nötta panelen den vackraste gamla dörr man kan tänka sig, med handblåst glas i olika färger. Bara tanken på att den finns där under gör mej glad. Kalla mej knäpp eller vad ni vill, men en entréer kan vara helt MAGISK. Här är mitt senaste moment vad gäller "jag-har-dille-på massa-saker-nu-entrèer".

1 kommentar:

Anonym sa...

Har nog också lite dille på sådana :-)
Tycker de kan vara så vackra, särskilt om de är riktigt gamla...
Kram kram