tisdag 8 september 2009

Mamma Mu

Förra veckan lånade jag en tidning av mor, tror det var "Drömhem och Trädgård". I ett av hemmen som visades stod en söt liten kossa kanna på bordet. En sån vill jag ha tänkte jag!
I söndags var jag och Dockan på loppis och där fanns den! Men jag köpte den inte.....?! Grubblade hela eftermiddagen på att jag INTE köpte den, tills Dockan kom på att vi faktiskt kunde skicka dit min E. att köpa den. Stackars E har alltså fyndat helgen loppis fynd! Gissar att både M. och J. på restaurangen fick sig ett gott skratt . Men jag är nöjd! Den är så söt.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Lindus, jag trodde att det var vår hemlighet att det var jag som kom på den lysande idén att låta E springa ner för att köpa kossan.

Förlåt, E, om jag kom med ett förslag som gav kollegorna något att skratta åt ;-) Men du vann ju ändå i golfen sen, så skrattar bäst som skrattar sist :-)

Anonym sa...

Åhhh....barndomsminnen. precis en sådan hade/har min farmor. Älskde att "leka" med den när jag var barn.
Kram Anna S

Limerose sa...

jag sparade på kossor för 20 år sedan, har väl ett par koooolingar kvar. Ha det gott/ Rosie