måndag 23 november 2009

VAB


Är hemma och "kurerar" båda mina gossar idag. Just nu myser dom i soffan med popcorn och en film. Jag har ägnat dagen åt att bläddra i mors olika inredningstidningar. Alla inredningstidningar kör julspecial, så det finns massor av fina bilder att drömma sig bort i. Jag har lite smått börjat fixa inför 1:a advent nästa helg. Jag köpte en så söt liten tomte i cement på Stil & Ting som redan nu pryder min trapp. Förra veckan kom årets krans upp. Det blev som vanligt mysigt ute på min trapp. Tack T för att du orkar göra min krans varje år! Det är riktigt svårt att fota den, på kvällen med blixt; nej. På dagen utan; nja. Den måste nästan ses live.

Mamma har också påtat. Den här gången en tovad matta i ull till golvet under granen. Vit med gråa stjärnor och broderad med silver tråd. Mycket fin. Längtar tills man får konka in julgranen!




1 kommentar:

Limerose sa...

Hej hej! Fin krans och tomten är underbar, har sneglat på den jag med. Det är nog risk att en sådan följer med nästa gång man går in där. Här pysslas det för fullt oxå, mosshjärtan och pepparkaskhus, små mossgranar och annat skojsigt, titta in på bloggen. Visst är det kul och göra julfint och vänta in julen. Snön saknas dock. Ha det gott/Rosie