onsdag 20 januari 2010

Ny tvättstuga

Fy! Klev in i min lilla tvättstugeskrubb en morgon under julledigheten. Plask plask! Trodde det var stopp i avloppsledningarna och fick snabbt hit en rörmokare, men det visade sig senare vara tvättmaskinen som typ fått ett stopp. Efter mycket om och men fick vi* äntligen upp locket till filtret och där satt en hårnål och en nagelfil. Ops! Mitt fel. Idag, typ 3veckor senare utan tvättmaskin, kom äntligen reservdelen och maskinen fungerar igen.

Nu har både jag och E bestämt att min lilla tvättsuga ska få sig ett litet lyft. Den lilla skrubben som nu fungerar som garderob, skoställ och avlastning ska ENDAST vara min lilla tvättsuga. Det ska sparas till en ny maskinoch målas om. *viskar* Tvättmaskinen vi har får gärna lägga av typ efter semestern, då har jag räknat med att mitt lilla målningsprojekt och fixa av tvättsuga ska vara klart. Pricken över i kommer att få vara att baxa in min nya lilla Rosa SMEG.

Det enda jag behöver fundera på nu är om det ska vara med ho eller utan?

1 kommentar:

Sweet dreams... sa...

Är du säker på att det är en tvättmaskin? Ser nästan ut som kylen jag vill ha;-).... Nä ta den med kranen på! Kram