onsdag 23 februari 2011

Älskade koppar och nya bullar

Måste jag söka hjälp eller kan man kalla mej samlare? Hittade dom sötaste kopparna på länge på Erikshjälpen i lördags. Behövde dom absolut inte, menjag har ju inga med fjärilar. Tordes inte visa maken förrens sent på kvällen. "Lova att inte bli arg" sa jag när jag packade upp dom. Han har ingen förståelse för det här med koppar och fat, annat än att han låter mej hållas. Håll med ,dom är underbara. Världens skatt!


Sportlov och idag är hela familjen ledig. Lilla E. drog på handboll i Arenahallen. Lilla A. for till farmor. Jag och E. började med ett pass på gymet, promenad i solen och sedan en lunch tillsammans. Skidpasset ströks, det är för kallt. Trist. Ikväll blir det Affro. Jippi! Eftermiddagen har gått åt till att baka och fixa inför morgondagens utflykt. Först testades ett recept på muffins från senaste numret av Lantliv. Muffinsbullar med vitchoklad och torkade jordgubbar. Men var får man tag i dom, jordgubbarna alltså? Letade i alla affärer i vår lilla by, men ingen hade. Några tips? Dessa är alltså en fusk variant med enbart vitchoklad. Familjen ska få provsmaka.
Nu njuter vi av ledigheten, ha en fin vecka.

1 kommentar:

Anso sa...

Vilka söta koppar!!! Du hittar alltid så mycket fint!
Jag brukar köpa torkade jordgubbar här på vi-butiken, men det är kanske lite väl långt bort för dig ;) Kram