onsdag 29 februari 2012

Vårkänslor



Vad snackar jag för goja? Att vi skulle ha gjort vårt i sjukstugan?! Så klart drabbades även jag av magsjukan. Det är väl härligt att ligga helt utslagen och vara ensam med barnen. Bara tanken på att behöva laga middag eller ens få dem till skolan gjorde mig grön. Tur man har duktiga killar, när dom väl vill vill säga och en snäll pappa som hämtar i skolan.
Som grädde på moset avslutade vi även sportlovet med en liten avlusning. Nu har vi bara febern kvar, men sen har vi väl ändå gjort vårt?

Det känns i kroppen och syns i ansiktet på folk. Det är vår! Idag hittade vi till och med snödroppar ute efter husväggen. Hela helgen spenderades ute i stor sol, rullgrus och vårjackor. Jag får nästan andnöd om vi inte packar minst en matsäck och kommer ut! Inne vill man bara dundra på med alla rosa mattor, kuddar och rosetter man har och blanda det med fina kvistar, rosor och tulpaner, vädra korsdrag i hela huset, beställa en fönsterputsare och damma varenda vrå.

Välkommen Vår!





1 kommentar:

andi sa...

Nämen stackars dig! Usch för magsjukan :(
Ja det är bara att packa och sticka ut! Det ska jag öra nu :)
Du får ju bilderna fint bredvid varann, vad gör jag för fel?

Kram