fredag 6 april 2012

Vita ranukler och rosa grace

Men tack och lov att det blev lite påsk och långledigt! Mars månad har ju verkligen rullat på i ett högt tempo. Familjen har varit tillsammans 4 dagar under den månaden (!). Blä. Men nu fick april månad en bra början. Hela familjen är tillsammans och vi får ett långt påsklov.

Imorgon ska vi fira lite påsk. Mina föräldrar, min bror och syster kommer hem till oss. Alla har ordnat något gott till påskbordet och har vi tur kommer kanske påskharen på blixtvisit, han brukar rusa förbi med påskäggskorgen iallafall. Hemma har jag nog pyntat mer än någonsin. Påskris med ägg och fjädrar och några små söta kycklingar som lilla A. gjort i skolan. Finast av allt är min stora bukett vita ranukler, blandat med körsbärskvistar och fjädrar på matsalsbordet. Önskar bara lilla torggubben kunde ta hem dessa underbara blommor lite oftare. Passar även på att visa en glimt på en av mina födelsedags presenter. Lilla mamma och pappa överaskade med fina tallrikar från Rörstrand, Swedish Grace i svagt rosa. Dom blev så fina att blanda med mina gamlingar från Hagtorn. Imorgon ska dom nog prov ätas på också.


Glad påsk vänner!

1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, de rosa SG är så läckra! Jag har stor skål och små i vitt, men är sugen på att blanda upp med någon annan färg...frågan är vilken? :-D

Glad Påsk!
Kram Lina