tisdag 10 juli 2012

En regning dag.....


Vaknade av regnet mot fönsterbrädan. Mysigt. Kände för det idag. Få knop, hemma. Lilla A lekte sig igenom dagen med en vän, lilla E smsade sig igenom dagen med en ny funnen kärlek och E donade sig igenom dagen med bilar hit och dit. Jag?  Ganska gott att sträcklyssna på alla sommarpratare som man missat. Oh my, vad Klara Zimmergren var bra! Jag varvade tårar med skratt med att rulla miljoner ( kändes det som) små små chokladbollar. Hon pratade så innerligt om det som för oss flesta är en självklarthet. Barn. Om att få egna barn och om man inte kan få egna barn.

Jag ha säkert berättat det förrut, men berättar det igen. Min pappa säger det så fint. Man blir rik av att ha många barn. Nu är dom, mor och far, dessutom stenrika på små söta barnbarn. Usch, ibland glömmer man bort det, vilka fina små fisar man egentligene fått! Helt galet ju. Jag rullade några extra chokladbollar, tog en paus i lyssnandet, bjöd alla söta barn som fanns hemma på fika i paviljongen och sen lirade vi fotboll mellan regnskurarna.

En riktigt bra regnig dag.

Inga kommentarer: