tisdag 28 oktober 2008

Pysslig

Har känt mej sån länge. Eller iallafall sedan jag senast var hos Farmor och hittade ett julpyssel nummer från Allers. Värsta tantvarningen! Men jag har blivit precis som min mamma, som pyntar flera veckor innan 1:a advent för att hinna få fram allt. Och som nu, dessutom julpysslar helt frivilligt.

Än så länge har jag haft 3 julprojekt pågång:
1.Valt tyg till nya julgardiner till köket, mamma syr. Lätt. KLART.
2. Lämnat-STOR-halmstomme-till-BAMSE-lingonriskrans-som-ska-hänga-på-trappen-till-T. Bus enkelt. KLART.
3. Ljuslyktor made by me. Lite svårare. INTE KLART.

Ikväll satte jag fart med mina små lyktor. Lite barnmatsburkar. Tack V! Bra ätet. Lite bokmärken, lite snören och lite frostspray. KLART!

Här är dom! Hade tänkt att dom ska hänga i lite granris ute eller inne. Har inte bestämt mej ännu. Visst blev dom söta!? Åh, vad jag är pysslig!







3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad du är duktig! Hoppas vi ses snart!

Kram C

Anonym sa...

Vilka fina lyktor....
Det var ett bra pysseltips som jag nog måste "låna" :-)
Kram kram

skimmer i klarglas sa...

Nu blev jag sugen på julpyssel jag med.....