onsdag 27 maj 2009

Hagtorn


Hagtorn från Gustavsberg det är minnen från somrarna när jag var liten. Mammas fina soppterrin som alltid stod på matbordet och har gjort det så länge jag kan minnas. Jag har alltid tyckt om den!

Förra året började jag köpa tallrikar i serien. Jag fick några uppläggningsfat. Stora Sis hade en påse med porslin som hon använt i sin första flytt hemifrån. En hel kasse med söta Hagtorn som mamma hade plockat ihop för att hon skulle ha lite tallrikar och fat, som jag nu fick och vips så hade jag nästan en hel matservis från 1920-talet. Och vad skulle mamma ha kannan och soppterrinen till!? Nu pryder dom istället mitt matbord och kommer nog alltid att göra det. Dom är fortfarande lika fina. Vad gör en spricka här och där eller att kanterna i guld nötts. Jag älskar min lilla skatt!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Minnen från förr...den passar som handen i handsken hos dej syss! Natti natti lillsyss

Anonym sa...

Älskar din blogg, kikar på den varje dag. Likaså din systers :)