fredag 2 april 2010

GLAD PÅSK



4 dagars välbehövlig ledighet! Jippi! Vi började påskhelgen med lite bak. Jag blev så inspirerad av Leila på TV4 här om kvällen. Cupcake`s ala Påsk. Behöver jag säga att dom är super smarriga?!

Leilas Cupcakes:

Vispa 2st ägg med 2dl socker.

Blanda 100g hasselnötter ( som du mixat) med 1,5dl vetemjöl och 1tsk bakpulver.

Vänd ner mjölet i äggsmeten, rör i 0.75dl mjölk. Häll upp i formar. Grädda mitt i ugnen i ca 15min på 175 grader.

Frosting:

Vispa 1dl nutella, 4dl florsocker, 4msk kakao, 2tsk vaniljsocker och 150g philadelphia ost till en krämig smet. Rör i 1msk kaffe. Klart!

Garnera med mandelmassa som du pressat genom vitlökspressen och små godis ägg.

Glad Påsk alla Vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm...den där smeten verkar god ;=)

Anonym sa...

Vilka bakverk, ni är ju proffs! Glad Påsk!
Kram Annis

Anonym sa...

De ser väldigt smarriga ut... Vad duktiga ni är! Glad påsk önskar jag dig och dina killar, hjärtat. Puss A Ps. Hälsa Acke att kyklingarna som han gav mig, i ett annat sammanhang, numera fungerar som påskpynt och varje gång jag ser dem tänker jag på honom. Ds.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, visst är det coolt! Pappor är allt bra å ha :-)

Smarriga muffins!

//Lina