onsdag 21 april 2010

VAB


Idag är det tredje dagen som jag är hemma med en hostig och febrig A. Plutten. Fast till och från är han ändå skapligt pigg. Konstigt. Känner mej lite stressad över jobbet. Det kommer bli en hel arbetsvecka som jag är hemma. Skadat när man tänker lika mycket på sina patienter ( nästan) som på sina barn. 

Fördelen med att vara hemma är ju att det inte är jag som är sjuk och att jag för en gång skull hunnit med dom sakerna som man aldrig annars hinner. Tvättat gardiner, torkat fönster, strukit och organiserat i lådor och skåp. Skönt! Lite nya blommor har också fått flytta in. Nya Mårbacka pelargoner gör iallafall mej glad!

Frågan nu är bara om mina fötter flyttar ut ur raggisarna  till på måndag!? Jag har bokstavligt talat bott i dem om här dagarna. Tur att E kommer hem imorgon så att man får göra sig lite fin. " Gör dej fin för mannen, dom på affären och på gymet" Citat Maria Montazami.

2 kommentarer:

Anso sa...

Vilka vackra tallrikar!

Vad mysigt du verkar ha haft det, även om du hade ett sjukt barn att ta hand om, men det är ju skönt att hinna fixa lite hemma oxå :)

nr 16 sa...

Vilken gullig frisyr =)