fredag 14 oktober 2011

Sida vid sida


Jag gillar orden. Sida vid sida. Det står så i våra vigselringar. Jag läser raderna varje dag och blir glad. Känner mej oklädd utan mina ringar. Det sa en tant i veckan till mej om sina löständer. Oklätt. När jag var liten hade jag en fobi för att vara utan tröja. Minns somrarna hos våra kusiner på Strandkullerbrinken. Vi brukade få åka med från sommarstället i Ställdalen och hänga ett par dagar med kusinerna i Linde. Mamma M. tyckte minsann att varma sommardagar kunde man springa utan t-shirt och leka. Men inte Sis och jag. Vi kunde inte leka utan tröjor! Vi fick smyga upp och leta i väskan som mamma skickat med efter något att dra på. Sen kunde vi leka. T-shirt, löständer eller ringar. Same same....

Nu tar jag helg, en välbehövlig sådan. Börjar nu med Årets Blossa Glögg 2011 i en mugg, massa tända ljus och lite sällis av J. Ganska mysigt faktiskt, fast jag är helt solo.

Trevlig helg Vänner!

1 kommentar:

24seven by [bo:bakk] sa...

Håller med, fina ord minsann. Jag hörde J Morrisson intervjuas på Mix Megapol härom morgonen. Han var supermysig, skrattade och skämtade. Verkligen sympatisk tänkte jag. Ha en riktigt mysig lördag. Kramar!