måndag 24 oktober 2011

Snart hemma hos mej......

Min man E. börjar lära sig. Har jag väl bestämt mig, så är det så! Iallafall med saker som ska flytta in hemma hos oss. Jag har länge tänkt att kökslampan borde bytas, till något äldre och med prismor, fotogen,el och levande ljus Jag visste hur den skulle se ut och började leta. " Inte så lätta att få tag på", fick jag höra på antikaffären, som kunde erbjuda ny produktion till ett hemskt högt pris. Kikade lite på blocket, men allt var såld eller för långt bort. Ältade dilemmat med min pappa som tipsade mej om en man här i lilla staden som renoverar gamla lampor. Mest som hobby, men även lite försäljning. Där, precis innanför dörren hängde den! Jag älskar den. Nu ska det i lite el och sedan ska den få flytta hem till mej. Kan knappt tro att det är sant! En 100- åring att vara rädd om. Bild från mitt kök kommer, I promise!

Inga kommentarer: