onsdag 6 juni 2012

En egen magnolia


Både min svärmor och min mamma, skrek båda rakt ut: nej, det går aldrig! Den klarar sig inte, men det tror jag visst att den gör. Nu har jag läst runt en massa och pratat med flera kunniga angående denna lilla skönhet. En magnolia. Jag bara ska ha en i min trädgård! Skyddad växtplats, väl dränerad jord och jord med lågt pH,så ska det gå. Jag täker börja med en Magnolia Stellata. Platsen har jag sett ut, hoppas bara att den är tillräckligt skyddad. Till min hjälp tänkte jag lura en kompis från förr och nu mamma till en pojke i E.´s klass. J. har nämligen tre stycken i sin trädgård, så med hennes hjälp kommer min lilla magnolia att få en bra start. 



3 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Världens vackraste! Det kommer att bli toppen, med bara rätt vilja och lite kärlek och vatten :-)

Lycka till!'
L

Nr 16 sa...

Jag har en :-)Fast ska nog byta ut den till ett träd, för den vi har är ett buskträd. Har du sett den som de har som bor i viadukt backen har? Dvs backen nedanför er, ej Schröders. Hur vacker som helst, så det går här med.
Kram I

Nr 16 sa...

Det kanske är hon som är E's klasskamratsmamma eller? ;-)