tisdag 5 juni 2012

Att lägga sista handen....


Igår när jag kom runt hörnet med buskar hemma möttes jag äntligen av en grusad entré. Jag har längtat efter detta. Inget märkvärdigt för någon av er som läser, men för mej som har kluffsat gången upp till trappen i lera i alla år var det en dröm! Vi funderade länge fram och tillbaka hur vi skulle få gräs och grus på sin plats. Nu har vi special beställt  tunn bockad plåt på meter, som går att slå ner och forma till trädgårdskanter. Jag känner mej nöjd, för hur snygga är dom där gröna vågiga?!

Imorgon väntar mer slit med detta, då det är långt ifrån klart. Hade jag bara klivit tre steg bakåt när detta kort togs hade ni förstått. Mer lister, markduk, jord och grus ska på plats, läs: imorgon och på lördag rullar vi gräs. Wheho!! Känslan att få lägga sista handen är obeskrivlig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir ju hur fint som helst,själv har jag tagit bort dom vågiga gröna kanterna och ersatt dom med sten Mamma

Nette sa...

Hej!
Vi håller precis på att planera en grusgång över vår gräsmatta och har börjat fundera på det här med trädgårdskant. Du skriver att du beställt tunn bockad plåt på meter. Var gjorde du det och vad kostade det per meter? Tacksam för svar :)