onsdag 13 augusti 2008

Pannkaka...


...och soppa hemma hos oss är väl som hos alla andra barnfamiljer, en favorit. Fast här är BÅDE soppan och pannkakan en hit. Och det som jag tidigare tyckte var sååååå tråkigt, att grädda pankisarna är nu det bästa jag vet. Kolla min fina bunke!



Tänkte dela med mej av ett super smarrigt recept på morotsoppa. Prova, för det är verkligen super gott och mina barn älskar den!



Verners Morotssoppa De lux
(4port)
4st grovt rivna morötter
2msk paprikapulver
2msk oregano
1½hackad lök
4dl vatten
1½ grönsaksbuljong
1 burk lätt crem fraiche (gärna paprika& chili)
2dl mjölk
4st färska hackade tomater
1 klyfta vitlök

*Fräs morötterna
*Häll i vatten, buljongtärningar, crem fraiche & mjölk
*Låt puttra i 10min
*Pressa ner vitlöken & lägg i tomaterna
*Låt puttra ytterligare 4min

KLART!

3 kommentarer:

Tess sa...

ser gott ut
får tjata på morsan!

Anonym sa...

Var har du köpt skålen och måttet?

Anonym sa...

Vilka fin skål, jag har sett sådana någonstans men kommer inte ihåg vart...så jag säger som ovan vart???
Hemma hos er blir det väl alltid god mat förstår jag..här är det värre, jag gillar bara att baka..så då skulle en sådan skål passa utmärkt.