onsdag 20 augusti 2008


Vissa saker minns man hur länge som helst och andra inte. Vissa saker förtränger man och andra bara glömmer man......Vårt tak byte var något jag helt glömt, men som jag nu blev påmind om. Ett nu riktigt roligt minne som jag alltid vill minnas! Bjuder på lite kul läsning här! (hämtat från min dagbok på Familjeliv)

...Sen började eländet
......Vi håller ju på att lägga om taket......det började regna igår....det regnar in in!!!! Det kom som en överraskning för snickarna.....typiskt karlar......behövs ju ingen Einstein för att räkna ut att det regnar in utan tak......nu ser vårt hus ut som en te huva.....fullt i press......men det regnar ju inte in.....Skönt! Var lite jobbigt med allt Dripp Dropp. Det händer alltid en massa tok hemma hos oss. Är det inte små möss som lubbar in genom ytterdörren, så regnar det in och det står hinkar överallt. Vi slipper i allafall sova med regnkläder på .......


Vårt takbyte var huuuuur eländigt som helst! Snickarna hann bara kasta av pannorna och sen regnade det OAVBRUTET i 100 år. Det stod hinkar överallt och huset såg som sagt ut som en enda stor te huva med alla presenningar Blir riktigt lycklig nu när jag ser alla svarta härliga pannor på taket. Tur att man i allafall kan skratta åt eländet nu. Fler minnen kommer så fort jag får ordning på korten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, vad roligt det där med te huva, där fick du till det. Kramilikram