söndag 27 juni 2010

Misslyckade


Var på Åhlèns och köpte dom finaste muffinsformarna man kan tänka sig. Alla ingredienser var köpta, trodde jag, och på midsommardagen skulle det ÄNTLIGEN bakas.  Leilas Rasberry Cupcakes. Bara det att det var ju inte hallon jag hade i frysen utan jordgubbar och det gick inte bara att byta ut. Varken smeten eller frostingen blev som den skulle, bara en enda sörja. Så tråkigt! Lyckades iallafall dona till 2 cupcakes som barnen fick och betyget från dom var trots allt mer än godkända. Sötnosar! Själv tjurade jag hela förmiddagen. Vilket slöseri på söta muffins formar! Här kommer iallafall det RÄTTA receptet hämtat ut  Leila Lindholm`s bok :
 a piece of cake

Rasberry Cupcakes:

1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa 3 ägg, 2½dl strösocker och 1tsk vaniljsocker  vitt och riktigt pösigt.
3. Smält 100g smör, häll i 1dl mjölk och blanda med äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
5. Blanda i rivet skal och saften från en citron
6. Vänd i 3dl färska/eller frysta hallon.

Grädda mitt i ugnen i ca 15min. Låt svalna

Rasberry Frosting:

1. Rör 3dl florsocker och 150g philadelphiaost krämigt.
2. Vänd försiktigt ner 1½dl färska/eller frysta hallon och bred på cupcakesen.

1 kommentar:

Elin sa...

meeen vad tråkigt att de inte blev bra...du som hade laddat så! På´t igen bara...nästa gång blir de perfekta! LOVAR!

kram e