torsdag 29 juli 2010

Loppis fynd

Lovade ju en bild på mitt senaste loppisfynd och här är den! Den finaste lilla bänk man kan tänka sig!

Jag, mams och paps åkte på en liten loppis roadtripp. Dom flesta loppisar hade stängt, men till slut hittade vi en liten "loppis i ladan på gården hemma hos". Mamma fyndade ett fint blått fat, gamla saftflaskor och en jordglob till syrran. Jag grävde fram den här fina bänken på loftet i ladan bland en massa andra möbler och prylar. Jag har letat och letat efter något likande länge. När loppis ägaren sedan sa att han ville ha 100 kronor för allt som vi handlat var det ju ABSOLUT inget att tveka på. Pappa fick sitta på bänken hem till honom, där han sedan har slipat, limmat och målat. Och visst blev den fin!?
Tusen Tack för hjälpen med bänken, pappa.

5 kommentarer:

Helena sa...

Verkligen härligt loppisfynd!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken underbart fin soffa!!! Och så fint du har i köket. Älskar kök med detaljer i pastell. Har själv försökt få in en sådan känsla i mitt kök i sommar. Tänkte visabilder på min blogg på det snart.

/ Amanda

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jättesöt, jag har inte besökt en enda loppis ännu...måste ta tag i det :-)

Ha det gott!
//L

Elin sa...

Superfiin soffa Lindus!

kraam e

Miriam Parkman sa...

Hej och tack för länkningen!
Din loppsfyndade pinnsoffa är hur fin som helst, ger en väldigt mysig och trevlig lantkänsla i köket!