måndag 18 oktober 2010

Husmorsknep


Visst känner man sig så? Som en husmor. Beskrivningen jag hittade på google är exakt. Husmor eller Husmoder är beteckningen på den kvinna som har hand om skötseln av hemmet. Just nu jag. Lägg till barnuppfostran, trädgårdsarbete och lite "handy man" så är vi i hamn. Fast vid elektriska små justeringar backar jag numera. Alla lär vi oss en läxa.


Jag gillar iallafall att få små "husmors tips" . Fläckiga skor i mocka botas med galltvål. Min mammas tips. Blåbärsfläckar på barnens kläder.Använd hett kokande vatten och INGET annat. Det är farmors bästa knep. Dela degen på sommar pepparkakorna med väninnan och baka en sval dag, Söta S. svärmors knep. Synd bara att S. och jag inte har delat på någon deg ännu, men det blir snart av!


Har du något bra Husmors tips?

2 kommentarer:

Sweet dreams... sa...

Japp det har jag! Brännt fast i kastrullen? Bara att ta en socker bit eller två och gno rent med! Vipps så var det rent!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Klä folie på insidan av en gammal kastrull. Häll i vatten och bakpulver, koka "lagom" och lägg i silversmycken, silverbestick...ja allt i silver som får plats i grytan...blir som nytt! Rena rama tv-shopsreklamen :-)Super!