tisdag 26 oktober 2010

Tenn bröllop

I juni nästa år är det 10 år sedan jag och E. gifte oss. Vi diskuterade saken med våra vänner under en fest i somras. Jag menade att det prompt måste vara diamant eller åtminstone guld bröllop vi firade. Min barndomsvän E. har en driftig man. Han googlade snabbt upp saken: Tenn bröllop. Min kommentar. Åh, vad trist! Men det menade E. att det alls inte behövde vara. Tenn bröllop, alltså går det bra att önska sig något från Svenskt Tenn. Du e så på hittig E. Tack!

Det gör jag nu.Önskar mej något från Svenskt Tenn alltså. Massor! En klassisk väska som aldrig kommer att gå ur tiden, vilket troligtvis jag har gjort om x antal år. Ha, ha. Nu e frågan bara vilken man ska önska sig. Blommor ska det vara iallafall. Just nu gillar jag "Under ekvatorn" mest. "Tulpaner" är också fin. Och ska den hänga coolt på armen eller snyggt över axeln? Svårt val. Fast det är ju inte jag som ska ge bort väskan och välja, utan bara önska mej......
Önska önska.


3 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Klurigt! Det finns ju "Munka Sweden" också...om man vill ha ett par trevliga "tenn"-ljusstakar eller ett gigantiskt fat :-)

Ha en bra dag, kram Lina

Anonym sa...

Ska hålla tummarna för att en fin svenskt tenn-väska hänger på din axel nästa år! =) Kram Carro

Anonym sa...

Vi har ju ett par år kvar till vår Tenn dag men det innebär ju att M hinner spara ännu längre ;) Har iaf önskat mig en Manhattan plånbok med innehåll om fantasin skulle tryta till jul!

Kram Matilda