fredag 27 januari 2012

Vinstlott!

För någon vecka sedan fick jag ett litet samtal från min goa mamma. Hon hade minsann sett att Nordingården lottade ut valfritt hjärta från Anna Örnbergs underbara smycken. Ett sånt hjärta som jag ville ha. Mamma tyckte självklart att jag skulle vara med och tävla. Jag vinner aldrig något. Den enda jag kan minnas att jag vunnit var en vit nalle på Gröna Lund när jag var typ 9 år. Men, men, den här tävlingen var lätt. Allt man behövde göra vara att önska hjärta, det man gillade bäst helt enkelt, skriva det i en kommentar, länka om man ville. Klart!

Jag kikade så klart runt på Annas sida och föll direkt för hjärtat "Flora".Varför? För att det hade en historia.

För något år sedan fyndade jag det underbara fatet Flora från Gustavsberg. Hemma hos mej fick fatet bli ett litet fågelbad på trappen om somrarna och bästa äpplefatet till hösten. Tills det gick i tusen bitar! Åh, vad irriterande! Så irriterande att jag sparade alla bitar för att en dag när jag hade lust, limma ihop det. Men vad hände den där dagen när man hade lust!? En bit fattades! Kan det ha varit den biten Anna gjorde smycket av? ;-) Hursom. Jag vann! Inte tävlingen, men fick smyckestillverkaren Anna att skratta över biten som saknades, så ett litet tröstpris tilldelades mej. Halsbandet Flora från aosilver. Jippi!! Nu ska jag sluta älta mitt trasiga fat.


1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Grattis! Va skoj att vinna ett sånt fint pris. Jag var allt inne och kikade på hennes sida och fastnade för "Tant Greddilin" jättefint!

Ha en trevlig helg!
Kram L