onsdag 30 maj 2012

En blommig sysmaskin


Stolt ägarinna till denna gamla symaskin; jag! 
Men vad är det med mej och gamla saker?! Fick för ett tid sedan en gammal symaskin, eller vad jag trodde var ett underrede till en gammal symaskin,  men som visade sig vara ett underbart litet bord med en gömd liten skatt. I går fick jag äntligen lite fart och hämtade hem det. Oh my vad tungt det var!  Och oh my så fint det var! Små lådor,  en liten klaff, men med en trist skiva som med lite fix, förhoppningsvis ska bli som ny. Jag blev dessutom alldeles till mej när den gamla symaskinen hängde kvar där under och när jag tillslut listat ut hur man fick upp den och fick se att den var blommig var jag i extas. Men varför gör man inte blommiga symaskiner nu för tiden? Symaskiner som sitter på plats i bordet, bara att fälla upp och köra igång? Hos mej ska symaskinen nämligen tråcklas fram från den lilla garderoben, för att när man är klar packas i hop och joxas in igen. Efter växthus, står det sy/pysselhörna på min önskelista.  Hemma hos mej ska det lilla bordet iallafall få bo ute i växthuset. Ett perfekt planteringsbord blir det!

1 kommentar:

Trin sa...

Kul att du tyckte om den! Den har varit i min svärfars farmors ägo. Så den har någr år på nacken!