fredag 1 februari 2013

Sjukstuga


Hur kan man vara så dum att man tror att man ska få börja jobba efter tre veckor hemma?! Började min första arbetsdag med att vabba liten E, feber och halsont. I och för sig var det evigheter sedan han hade en sjukdag, typ förra våren/sommaren. Det kändes extra mysigt att ligga på kammaren med fikabricka, diverse surf tillbehör, en varm matt liten kille och bara dega en hel förmiddag, ( vi gjorde lite plats till söta städerskan, så hon inte skulle smittas av våra bacillusker). Vi hann till och med ringa och boka träff på en ny kennel för att få komma och titta på föräldrarna till vår eventuella valp. Idag har båda killarna varit hemma. E med halsont och ingen feber och lilla A. med huvudvärk. Hoppas att det stannar där. 

Nu har dom masats sig ur soffan och sina One Piece´s, till och med tagit varsin dusch och fått en brak fika av lilla mej. Dom blir så om pysslade att jag kommer att få problem. 

Ikväll trotsar Sis våra baciller och tar med lilla kusin M. för middagsmys med hämtmat för hela slanten. Känns mysigt att ha en plan när inte E. är hemma. Alla ni som har er kära hemma. NJUT! Ikväll är jag glad för min fina syster. Hon ska banne mej också få en cupcake och bli ompysslad. 

2 kommentarer:

Linn sa...

Kul med dina inlägg även om det är sjukstugeuppdatering.. samma som här då.
Ta hand om er.
Kram

Anonym sa...

Ompysslad blev jag och cupcakesen var super goda! Tack så för en mysig middag! <3
Kram Sis