lördag 5 april 2008

En 100-åring flyttar in.......

Farmor har länge pratat om sin mammas, mammas lampa som ingen längre ville ha. Nu var hon på gång och sälja den OM ingen av hennes barn ville ha den. "Inte kunde den hänga kvar ute på magasinet". Varken A. eller C. ville ha den. Bara E. kvar. Han är ju lika intresserad av gamla saker som jag är av motorcyklar. Inte alls. Det blev alltså jag och farmor som tog en sväng ut i ladan......och där bara hänger DEN.



Någon gång under gammelfarmors tid har fotogenlampan och ljusstakarna byts ut mot el, men nu ska den bli som förr igen. Den kommer att bli så fin i min matsal. Det är en urkass bild på en vacker lampa, som snart om kommer att ha sina prismor/kristaller dingla i från ljusstakarna med stearinljus och en kupa till fotogenlampan. Min andra kristallkrona fick snällt byta plats och hänga i vardagsrummet i stället, där det länge har gapat tomt.....

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Vad söt "Robert" är ;-)!
Det ser helt perfekt ut med kristallkronan där i vardagrummet.

Kram