måndag 10 november 2008

Big Day


När jag och min lilla Sys var små var det här bland den viktigaste dagen på året. Vi valde kläder och fixade flera dagar innan. Väntade och väntade. Alltid lika spännande. Vad jag talar om? Den årliga tandläkarundersökningen såklart! Inte så konstig att det slutligen blev ett jobb med tänder för både för mej och min syster om man ser tillbaka på hur intresserade vi var redan då.

Idag var det mina killars Big Day. Dom har precis som jag och min syster väntat lika ivrigt. Idag var det äntligen dags! E. fick ta röntgenbilder och det var stort. Nu sitter det en konstig bild på kylskåpet som bevis för hur duktig han faktiskt var. A. berättade ingående för paps hur han konstig nog hade fått lipa för tandläkaren och att han ska få komma igen och lipa ännu mer! Behöver jag tillägga att det inte fanns några tandtroll så långt ögat kunde nå??

Inga kommentarer: