lördag 11 december 2010

Arv


Vissa arv är tydliga. Lilla A´s "pyssel-måste" är direkt från mej. Han har, om möjligt ett ÄNNU större behov än mej att pyssla. Tänk att två tablettaskar blir EN perfekt liten ask. Eller att två knäckformar är perfekt att förvara tre tuggummin i. I måndags fick han min hjälp att göra ett eget pepparkakshus i papp, med lampa och allt. I tisdags var det ett eget spel. Till och med tärningen var egen tillverkning. Stjärnjakten. Allt går att pyssla om. Jag lovar. Ge det till söta A. Undrar hur många toarullar som fått nytt liv här hemma. Ett tag trodde jag att kock intresset skulle sitta i, men nu lutar det nästan åt uppfinnare. Älskade barn.
Stora E.? Han brinner för en enda sak. BMX. Nu "sysselsätter" han sig bara med annat i väntan på barmark och att den nya innomhushallen ska färdigställas. BMX proffs, inget annat, så klart. Han ändrar sig inte. Läste en fin status på Facebook som jag tycker stämmer.



Vill du att drömmen ska bli sann, vakna då upp och gör den till verklighet!




Ha en mysig lördag vänner. Här blir det snart kalas för min älskade E. Det luktar saffranskladdkaka i hela huset. Mums!

Inga kommentarer: