onsdag 15 december 2010

Trolltyg i tomteskogen

VAB med E. idag. Trött kille med varken feber eller huvud ont idag, men blek som ett spöke och "matt" i kroppen som han själv sa. Vi kurerade i soffhörnet med nya filmen Trolltyg i tomteskogen. Efter massa vila, så var han som vanligt på eftermiddagen. Han och lillebror har hamnat i någon "fas" som jag verkligen hoppas går över snart. Dom tävlar och retas och som i sin tur oftast slutar med en liten faijt. Syskonkärlek? Går det över?

Ikväll blev det rummet för dom båda, klockan sju. Jag tog en dusch och gjorde som Ritva i årets julkalender. Räknade sakta , iallafall till fem, på finska. Skulle dock behöva lära mej lite mer finska, för jag får börja om. Tjugo i åtta när jag tänkte ta ett snack, sov dom BÅDA två!!! Ikväll blir det en lugn kväll. Tro mej! Inge mer finska.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hahaha...lite roligt skrivet;) Och liiiite skönt att höra att det finns fler....:)

Trin sa...

Halvfinne som jag är kan jag lära dig räkna långt om du vill!! Förhoppningsvis behöver du inte använda det!