tisdag 29 mars 2011

Trasig

Mitt senaste loppis fynd var just trasigt. På det charmigaste sättet man kan tänka sig. Jag valde mellan "helt fat" och "trasigt fat". Exakt likadana. Exakt samma pris. Jag tog det trasiga och lagade, så klart! Tänk att någon ens gjort sig besväret ATT laga det. Bara det gör mitt nya fat speciellt och med den där rätta känslan ända ner i magen. Den som jag alltid letar efter. Och vilken lagning sedan! Med små klamrar. Visste inte ens att man gjorde så förr. Just nu används det som fruktskål i matsalen, men i sommar ska småfåglarna få plaska hejvilt i det. Mitt förra fat-Flora från Gustavsberg, som agerade fågelbad gick i tusen bitar och när jag väl skaffat hem lim och satt i gång att laga fattades en bit! Inte ens klamrar hade räddat mej.


Nu ska jag fortsätta längta efter min E. Familjen känns också trasig när han inte är hemma. Försöker tänka positiv. Bara några månader kvar, sen ska vi vara en helt vanlig liten familj. En familj som inte driver hotell och restauranger och jobbar jämt eller pluggar borta i "hejkomochhjälpmej" hela veckorna. Tänk vad rart!

2 kommentarer:

24seven by [bo:bakk] sa...

Trasigt och lagat- det är omsorg det. :-) Jag förstår precis ditt val. Riktigt charmig skål. Men klamrar? Nä det hade inte jag eller en aning om. :-) Några månader går fort ska du se, speciellt nu när det blir ljusare och varmare. *längtar efter barmark*
Kramar- Helena

Anonym sa...

Tror vi letar efter samma känsla.
Jag gick ju upp i taket när vi renoverade köket. När vi höll på och öste spån som mest under det gamla plankgolvet hittade vi massor av tidningsbitar och div. trasigt porslin. Jag började samla porslinsbitar och pussla ihop gamla tidningsbitar i ren lycka. Tur att P känner mig så han förstod min glädje mitt i allt kaos :-)
Kram
Anna S