tisdag 12 april 2011

1 timme


Finns ju hur mycket som helst man hinner på 1 timme. Kolla hela bolibompa (om klockan är mellan 6-7), ta sig runt Lindesjön, städa huset osv osv. Idag "fick" jag en timme. "Fick" säger jag för att jag inte räknar med några ensamma timmar under hela veckorna. Det är jag och barnen och oftast gör jag det som dom vill göra. Typ pyssel, lek eller träning av något slag. Idag hade lilla A. Mulle och jag brukar följa med, men idag ville han ABSOLUT inte! Bara att lyda order och hoja hem. Min man E. tror säker att jag åkte hem och plöjde igenom något skåp eller några lådor eller rentav städade huset på rekord tid. 1 timme är ju rekord.

Hör och häpna E! Jag hojade ner på torget, talade lite med torghandlaren och vände sedan hem med en hel påse fina blommor. Satte mig sedan i solen på trappen och planterade små bellis och krokusar. En pefekt timme med andra ord!

Inga kommentarer: