lördag 9 april 2011

Små bekymmer


...ledig fredag! Det är underbart! Ett snabbt besök hos naprapaten och sedan hem för en heldag med lite hemmafix. Behöver sådana dagar ibland. Att bara få flytta runt kuddar, byta gardiner och puffa lite kuddar. Tyvärr blev eftermiddagen inte alls som jag tänkt. En riktigt elak huvudvärk och inget bra puff i soffan. Gick och la mig. Sedan kom syrran och piff puff var allt perfekt! ....verkligen små bekymmer, om man jämför och det gör man ju alltid.

En av mina väninnor har fått nytt jobb denna veckan och är allt lite nervös för hur framtiden ska bli. En väntar barn och mår pyton, men C. det kommer att bli bättre. Jag är så glad för er skull. Grattis! Och en annan behövde bara en bamse kram. Ibland är det tuffare än man kan tro att vara mamma. Lite tårar, en kram hemma på min trapp och kanske kändes det bättre. Jag hoppas det! Idag gjorde Söta T. min kväll. En Trädgårdstidning och ALLTID på så glatt humör.

Frid och fröjd, i kväll myser jag med min familj i en perfekt puffad soffa!

3 kommentarer:

Nr 16 sa...

Åh vad gullig du är....jag är verkligen jättenervös. Men det ska bli så skönt att jobba på hemmaplan. Och jag kommer tänka på dig varenda dag med tanke på alla backar ;-)
Kramilikram

Sweet dreams... sa...

Och jag kan titulera mej som "Soff-puffar-expert" Kram Syss

Anonym sa...

Stor kram o tack sötis! Kram från "kräkan"