lördag 30 april 2011

Valborg














1927. Typ. Kortet på huset ramlade över mej på en av vindarna under renoveringen. Jag och syrrans A. rev och slet i väggarna. Plupp!..i mitt knä. Jag skrek rakt ut. Drama queen som man är. En bild på huset som nytt. Såhär vill jag att det ska kännas när allt är klart. Underbart lummigt,lite ordnad trädgård, men ändå vild vuxen. Undra vad det är för klätter framför trappen? I dag planterade jag röda vinbär. Kommer väl ånga mej bittert om x antal år när allt ska plockas av. Då ska det saftas i 3 dagar.

Hoppas ni alla haft en fin Valborg. Det har vi. Bakluckeloppis, trädgårdsfix, middags hos bästa väninnan, raketer och majbrasa. Nu ligger jag och E. inlindade i fleecefiltar i soffan. Han tittar film, jag bloggar, lyssnar på Robyn och dricker varmglögg. Rart! Snart har vi tinat upp också. Imorgon fortsätter bygget ute och kanske blir det klart!

Inga kommentarer: