söndag 24 juli 2011

Ett fynd

"Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris du inte kan motstå." / Franklin Jones


Det var min lilla E. som citerade raderna vid lunchen här om dagen. Han har ett bra minne den lille killen och tyckte det passade bra när jag föreslog loppis en regning eftermiddag. Visst är det så, man ramlar över massor av fynd som inte alltid används. Till exempel fyndet på bilden. De senaste dagarna har den varit tämligen oanvändbar. Minns bara att jag använt den ordentligt en gång. Jag däckade i den eftermiddagen efter Hjälmaren runt. Syrran fyndade nr 1 och jag en exakt lika, nr 2. Nu önskar hon att hon köpt båda. Vad det är? En solstol alà 50-tal. Inte en skråma, utan i perfekt skick. Som ny alltså. Kruxet är ju bara att den inte passar hemma hos mej. Tanken är jag ska göra ett riktigt fynd någon annanstans, ett nytt fynd man inte kan motstå.

Inga kommentarer: