söndag 17 juli 2011

Semstertripp

Nu har familjen gjort Skara Sommarland i dagarna tre med allt var det innebar. Stuga, camping, pizzabuffé och givetvis Sommarland. En mysig tripp för lilla familjen. På väg hem bad jag om ett stopp för att dricka kaffe. Inte typ vägkrog utan bad snällt om : " ett cafe med pinnstolar och duk". Min man skrattade åt mej, men en vänster sväng senare hittade vi ett ur mysigt café efter Göta kanal. Ett café helt i min smak! Både pinnstolar, duk, bricka i trä med små hjärtan och hembakt bulle. Bonus blev två våningar med museum och saker från förr. Det fanns ALLT! Från underkläder till radioapparater till lovikavantar. Underbara saker att titta på. Fast det stod: "rör ej" blev jag bara tvungen att rulla fram barnvagnen från 1905. Om året var 1905 hade jag lätt kunna tänka mej att rulla bebis i detta vrålåk.

1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Mysigt!

Tror ibland (på fullt allvar) att vissa endera har levt förut så "sinnet" sitter kvar, eller är födda i fel sekelskifte! Känns verkligen som att man ibland skulle vilja lite bakåt :-)

Ha en fortsatt trevlig semester!
Kram L