söndag 31 juli 2011

Tick Tack

Mitt i semestern. Jag önskade man kunde stanna tiden. Idag blev det äntligen sol och bad hela dagen och senare kräftor och grillat ute i paviljongen. En dag precis som man önskar alla semesterns dagar skulle vara. Inga moln med regnskurar eller sura barn. En fin fin dag helt enkelt! Jag hoppas på ytterligare två fina veckor.

Visar en bild på mitt senaste fynd. En guldklocka med 50år på nacken. En dam på bakluckeloppisen sålde den till mej. Safirslipat glas och allt. Underbar! Hon hade fått den av sin dåvarande fästman, rik som en troll var han. Nu kände hon sig redo att sälja klockan. Den låg hemma i en låda och samlade damm. Hon var lättad att den nya ägarinnan förstod sig på klockans värde. Ni känner ju mej. Historien kring en sak gör den ännu mer värdefull, iallafall för mej. Jag studsa upp och ner, tagen av lycka!

Inga kommentarer: