tisdag 5 juli 2011


Semester. Ja,hur länge har man inte väntat? Kändes töntigt skönt när jag sa "hej då" till mina gulliga arbetskamrater sent i tordags kväll. T. bjöd sina anställda på en super mysig kväll hemma i sitt casa. Vi grillade, badade i poolen och bara softade. Ett perfekt avslut om ni frågar mej.

Nu har vi vinkat av E. som for iväg till Danmark på sin första arbetsvecka. Stort. Jag och killarna har, än så länge haft två super mysiga dagar! Fortsätter det så här blir veckan lätt. Det behöver inte vara så krångligt. Igår blev det filmmys med Trassel och MASSOR av popcorn. Idag, stranden trots att solen saknades. Ikväll hängde lilla E. i skatelokalen och jag och lilla A. strosade i skogen brevid. Jag var häst och han liten mus. Vi letade troll och tiden gick. Önskar man kunde stanna den ibland.

Jag fotograferade trasslet som slingrar sig ute på min veranda. Jag tycker dom är fina. Rosa fina blommor och massa slingriga gröna blad. Jag tror svärmor sa att det var ogräs för något år sedan. Det kan det väl inte vara?! Eller? I år struntade jag i det iallafall och har till och med hjälp mitt rosa ogräs på traven med att hitta upp på räcket. Nu kan man sitta i gungstolen och vifta med tårna, samtidigt som man funderar på om det verkligen är ogräs eller ej och njuta av semestern. Iallafall i sex veckor till..........

3 kommentarer:

24seven by [bo:bakk] sa...

Låter som ni haft en riktigt skön dag. Vi har satt in nya fönster. Blev klara 23.10..... Varför bor man inte i lägenhet undrar vi ibland. :)

Ditt trassel heter Blomma för dagen. I Skåne kallades den snårvinda. I Skåne var den ett ogräs eftersom de klarade vintrarna och var oerenn men här uppe är den nog ettårig på de flesta platser om det inte är ett väldigt skyddat läge. Man kan till och med köpa de på Plantis tror jag. Så var rädd om ditt trassel du. Jag tycker de är superfina. Kramar!! //Helena

Anonym sa...

Ser ut som en Klematis tycker jag.
Kram T :)

Anonym sa...

Blomma för dagen tror jag att den heter och den är jättefin.