onsdag 30 maj 2012

När hjärtat rusar för fort...


Vård av barn och tiden får stå lite still. Precis vad som behövdes. Konstigt att det ska behövas ett sjukt barn för att man ska hinna pusta ut lite, plocka ihop hemma och hämta andan när hjärtat rusar för fort. Det har varit två hektiska veckor med många aktiviteter för killarna. Helgen gick i skyttetrafik till Hallsberg och Järnvägen Cup för att heja på lilla E. Lilla A. kvarterades in hos bästa moster. Tänk att ha en syster som till och med fixar inköp så som sommarsandaler under barnpassningen?! Om du läser detta: Du är bäst! Hon tar emot när jag faller, sa jag en gång och det stämmer så bra.

Hemma är det igengrävt, jordigt och dammigt ute på gården, men syrenen klarade sig och blommar så man blir matt och skoggläntan full av fin fina liljekonvaljer.  Överallt hemma står små buketter och luktar så där gott så man blir alldeles bubblig. Iallafall jag. Min bästa årstid är nu!




1 kommentar:

Anonym sa...

Gulliga du! Nu blev jag rörd! Du vet att jag gör vad som helst för dej Systra Mi! Tack för fina ord!