måndag 7 maj 2012

Pioner och Loppis



Var på årets första loppis i helgen som var. Givetvis fyndade jag! Två små fina pippi tavlor som nu pryder väggen i matsalen. En i rosa ton och en i gul ton.  Så fina. Och dessutom, som sagt ett fynd!

Det haglar ju inte direkt tätt mellan mina inlägg. Allt rullar på i en hast, tror minsann det kallas för vardag.   Just nu ligger vi i start groparna att dränera vårt hus också, så tankarna är där. Ser framemot detta på olika sätt. Inte att få gården uppgrävd, lerig och förstörd, utan jag kan faktiskt tänka mej det färdiga resultatet. För  när detta är gjort kan man ju börja tänka trädgård. Lägga gräs, göra grusgångar och fler fina rabatter med blommor som blommar hela sommaren. Vem vet kanske kan jag få mitt lilla växthus. Med kristallkrona och citronträd.

Söta svärmor var här idag och planterade ytterligare en pion i min enda och finaste rabatt. En som inte riskerar att hamna mitt i dränerings geggan. Det kommer att bli så fint när den blommar. Man ser att de andra pionerna redan är på G upp, tillsammans med mina löjtnadshjärtan som jag planterade förra året. Blir det för jobbigt att dränera kan jag stå och glo på rabatten med pioner och hjärtan och faktiskt inte se ett smack av allt det där jobbiga. 

Kram på er vänner!

Inga kommentarer: