tisdag 14 juni 2011

Före och efter


Någon mer än jag som gillar ordning och reda? Det jag däremot inte fattar är hur jag, som vill ha ordning och reda överallt, har så stökigt överallt. Iallafall i alla skåp. Fick bestämt ett nervsammanbrott här om kvällen när det skulle sys, bara något enkelt, vad har jag glömt. Innan man fått fram den knöliga kartongen från Ikea med sysaker som ligger inknölad i garderoben, på ett otillgängligt ställe, i en enda härva är man helt svettig! Ett nervsammanbrott var vad som behövdes. Mamma och pappa fick instruktioner om en sypall som jag sett på favvoloppisen, pappa betala och jag hämta. Tack pappa! Nu har den piffats, fått nytt tyg och till och med ett litet snitsigt kantband runt om. Mamma skulle svimma om hon såg mitt jobb!....svimma, som i att hon inte skulle tro att det var jag som gjort det,*nöjd*. Gulliga mamma har hjälpt mej fylla den med , det hon anser, det viktigaste. Knappar,nålar,tråd, måttband osv. Jag har till och med fått en alldeles egen rosa sprättare. Nästa gång det ska sys blir det inga svettiga nervsammanbrott, förutom möjligen på det som ska sys.


Inga kommentarer: