torsdag 9 juni 2011

Framtiden

....har en riktig depp kväll. Saknar E. Det blir så tyst och tomt. Inte för att han är pratkvarnen i vår familj, utanför att man inte har någon att ventilera med. Killarna har somnat för en stund sedan och då kryper allt mer in på. Det är så tyst! Ingen som vill diskutera gula sneakers med mej,lilla E, eller leka att vi är en liten familj på tre och köra runt med min gamla dockvagn, lilla A.. Bara Spotify och H. och K. som tuggar hö till sällis. Bara att vänja sig. Idag på Kina restaurangen fick jag en Fortune Cookie, " Good news frome someone dear is coming soon".

I tisdags fick jag ett sms från min man i Danmark. E. är snart anställd av EON som deras första vindkraftstekniker i Sverige. Spännande. Bara att vänja sig vid H. och K.s tuggande när det blir tyst. Inte deppa, utan peppa. Men hur?! .....att mina pioner snart slår ut, nej hjälper inte. Att jag har 1000 planer för vårt hem, kanske lite. Måste hitta på något! ....kanske ska jag köpa rullskidor iallafall.

Bjudet på en bukett underbara pioner från lilla mammas trädgård. Njut av helgen! Jag ska försöka.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, hjärtat! Jag känner med dig, men du får gärna ringa och bubbla med mig om du behöver ventilera.

Tack för senast och för den fina lilla pippin som står och sjunger i mitt fönster!

Tänker på dig!
Puss och kram Annis

Anonym sa...

Åh lindus! Snart försvinner kärnkraften säkert o då behövs ett vindkraftverk i varenda litet hörn av sverige! Skickar en stor tjockiskram o vi ses på fika veckan efter midsommar. Då bjussar jag på rabarberpaj på landet! Kram

24seven by [bo:bakk] sa...

Äh faaan asså va tungt det är emellanåt. Jag känner igen det där. Men jag brukar vara den som är hemifrån och längtar hem efter mina killar. Klart du ska köpa rullskidor. Gör det dig glad så är det förstås det du ska ha. Vill du ha promenera, springa eller slurpa kaffe så är jag också en bra kandidat. Jag ställer mig på kö bakom ovanstående vänner. Kram!