måndag 6 juni 2011

Hemma hos...


...raraste T. Hoppas jag inte är ensam om att tycka att det är lite kul och lite spännande att komma hem till folk och se hur dom har det just hemma. Älskar att kliva runt och kika, speciellt när den hemtrevliga känslan infinner sig direkt. T. och jag har en sak gemensamt. Vi gillar båda antika saker. Mitt besök där idag, gav många nya idéer till mitt hem. Syftet med dagens stopp på Tranbärsvägen var dock inte ett "hembesök" utan en heldag med betong gjutning. Vi, jag, T och T. har blandat betong och cement hela långa dagen i gassande sol ,med små stopp för fika, lunch och ännu lite mer fika. Äntligen har JAG gjort underbara rabarberblad a`la fågelbad som ska pryda min trädgård. En avkopplande dag, vilket min bästa väninna T. , som också var med, behövde. Jag skrattade bara av att se henne pyssla så idag, hon är bara inte sån annars. Men nu har hon pysselkvoten fylld för flera år. Själv kan jag tänka mej att snart blanda till en hink cement igen!

Återkommer givetvis med resultat bilder!

2 kommentarer:

24seven by [bo:bakk] sa...

Bra jobbat tjejer! Jag är övertygad om att era fat blev kanonfina. Ser ut som ni hade en riktigt mysig dag. Det är ju så skoj att faktist GÖRA nåt tillsammasn, inte bara sitta och sippa latte och smaska bullar jämt.:) Visst är det skitkul med betong?!? Otroligt användbart. :)¨
Kram!

Anonym sa...

Riktigt skoj va det faktiskt!
Och helt klart behövligt för mig med lite avkoppling....
Klart vi ska gjuta snart igen :)
Kram<3