torsdag 1 december 2011

Lucka nr 1, 23 dagar kvar till jul.


Då var vi igång, med lilla nedräkningen till jul. 24 små luckor, en varje dag till dej som läser.

Jul. Mina barn tänker mest på julafton och paket. Jag tänker mest på jul som en mysig tid med massor av tända ljus, pyssel hemma och alldeles för mycket god mat. När jag var liten brukade jag fråga pappa vad han önskade sig mest till jul. Han sa alltid snälla barn. Undra om han inte menade snälla barn som inte bråkar? Eller försesten han måste väl ändå ha menat snälla barn som inte bråkar med varandra? Först nu kan jag förstå värdet i den önskningen. Egentligen har jag ingen önskelista, men om jag verkligen ska anstränga mej så.....

Min önskelista

1. Snälla barn
2. Snälla barn som inte bråkar
3. Snälla barn som inte bråkar med varandra



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Trevligt med en kalender :). Hoppas att din önskelista slår in. Kram Madde