söndag 18 december 2011

Lucka nr 18, Årets bostad



Nu så. Årets bostad till lilla tomten och snögubben har visserligen stått klart ett tag, men det tar tid att hämta sig efter ett pepparkaks husbygge. I år fick jag dessutom för mej att vi skulle göra det från "grunden" själva. Jag fuskade lite och köpte en färdig mall från ICA. Vet inte om det hjälpte. Alla bitar blev olika tjocka och vinda hit och dit. Killarna hade dessutom tröttnat innan vi ens hade hunnit fått alla bitar klara. Själva limningen blev en katastrof! Tur jag har en lugn man. Han stressar inte upp sig i onödan och när jag bränt mej både på tungan och fingret tog han som över. Tadam! Tillslut blev det ett litet pepparkakshus med alpkänsla. Glasyr,non stops, florsocker och massa små snöflingor, precis som det ska vara. Lilla A. var lycklig att äntligen kunna få flytta in tomten och snögubben.

1 kommentar:

andi sa...

Åå, ett sånt himla sött och fint pepparkakshus, man vill flytta in!!! :) Jag känner igen mig i byggsituationen, been there last year ;)

Kram***