onsdag 21 december 2011

Lucka nr 21, Min egna hustomte


Jag borde kalla henne det. Min egna hustomte, min svärmor. Hon hjälper mej med det mesta. Ibland hinner jag inte ens önska hjälp förrens hon redan hjälpt mej. Husmorsknep det kan hon alla. Jag har bara lärt mej en liten del av alla hennes knep. Mangla, få bort blåbärsfläckar och att sylta svamp är några. Just den här dagen när vi kokade syrensaft lärde hon mej knepet att få en gammal flaska ren. Sandblästra! (med sand från grannens trädgård). På hittig det är hon också. Hon berättar mer än gärna om hur hon tejpade fast min E´s längdskidor, som liten, med tejp när dom bara föll av och han blev argare och argare. Ett par varv med silvertejp och problemet var löst. Sådär på hittig ska jag med bli!

1 kommentar:

andi sa...

Hustomtar med gamla bra knep är värt mycket :) Bäst att skriva ned knepen så de inte försvinner ju äldre de blir och nymodigheter kommer till.
Hihi, jag hyvlar oxå av översta lagret på osten :) Och mörkrädd märker jag att jag blir mer och mer ju äldre jag blir :/
Så fina julgranskulor du visade i förra inlägget.

Tack, A är jätteduktig måste jag få skryta om ;) Hon har aldrig protesterat att träna en enda gång! Blir spännande på återbesöket och se om det gett någon effekt.

Ha det gott***