torsdag 8 december 2011

Lucka nr 8, Bästa vänner

Här är dom mina alldra bästa vänner!

T. som jag har känt i evigheter. Hon bara typ ringde mej en dag och frågade om vi skulle träffas med våra små på en fika och riktigt glad är jag för det! Hon hade aldrig hört att man kunde göra en latte hemma, så jag bjöd henne på en. Nu är det henne jag ältar allt med. Hon har liksom ett lyssnar öra och har bra svar på det mesta. Inget är för enkelt eller för svårt att älta. Allt är dessutom värt att älta. Hon vet till och med storleken på mina barns fötter! Ibland ses vi sällan och ibland ofta. Vi öppnar alltid med samma replik över telefonen.

Söta S. en ny funnen vän. Hon och jag tar gärna en långpromenad för att diskutera livets viktiga. Få inte spader om ni ser oss krama om varandra efter en skogsväg med stora tårar eller höga skratt. Vi är såna. Vi berättar våra hemligaste hemlisar för varandra.

Min coola Syss, hon vill ha struktur. Ordning på torpet liksom. Vi är så lik, men ändå så olika. Hon är min andra halva och ibland raka motsats. Vi är mer än bara syskon. Vi måste höras minst en gång varje dag, annars blir det knas. Vi kan till och med ringa upp varandra och säga, jag orkar inte prata idag! Hon är mitt allt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och du är mitt ALLT! Skulle inte klara en dag utan dej " Sösstar mi". LÖVE U!
Kram Lill syss

Anonym sa...

Best friends forever!
Kraaaam!!
T