fredag 16 december 2011

Lucka nr 16, Yoga


Nu har jag testat två olika former av yoga och just nu tränar jag en form av Kundalini Yoga. Kundalini yoga är en mer terapeutisk form av yoga, för att hitta balans och harmoni. Min man tyckte att jag gjorde det i höstas. Han hade rätt, som vanligt. Denna yoga form handlar mycket om meditation. Meditation är hel coolt och inte helt lätt, men det finns ingen "göttare" känsla än den man har i kroppen efter ett avslutat pass. Tänkt dej ett mörkt, tyst rum helt inrett i vitt.Levande ljus och vita orkidéer i fönstret. En mjuk och varm yoga matta. Tänk dej en och en halv timme med stängda ögon med focus bara på dig själv och andningen. I början kändes det lite hum bum med alla mantran, men det gav sig med tiden. Jag kunde tänka att: tänk om någon jag känner ser mej nu! Dom skulle inte tro jag var klok. Nu har jag fullt upp med mej själv, andningen och med att tänka på nada. Bästa stunden på hela veckan!


1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det skönt! Även om den yogan jag gått på denna termin varit poweryoga så får man ro i själen ändå. Tror det är toppen för oss småbarnsmammor att få andas i ensamhet en stund ;-)
Ha en mysig helg! Kram kram
Anna S