måndag 12 december 2011

Lucka nr 12, Grattis my love

Idag firar vi! Min man fyller år. Nu för tiden gillar vi att bli ett år äldre, till och med jag. Det är ju nästan lite coolt att vi närmar oss 35 och att det blir mer tillåtet att gilla tant- och gubbsaker. Typ klippa gräs och att trava runt i skogen med en svampkorg. Ytterligare ett säkert tecken på att man faktiskt blir lite äldre, är att man vaknar av sig själv på helgena. Det innan klockan åtta. Sova länge var ju allt man drömde om när killarna var bebisar. Vem ville gå upp fyra liksom?! Ett par år till, så vill vi väl läsa tidningen, dricka kaffe och somna om vid den tiden, precis som min pappa.

Ikväll ska han bli firad. Jag fixar så klart middag. Tårtan vill han hoppa har han sagt, men några små pepparkaks "cupcakes" kanske man får bjuda på iallafall. Receptet till dessa sötningar hittade jag i Lantliv nr 13.


Grattis älskling! Ett år äldre och lite coolare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack älskling!